מוצארט פוגש את סטרייסנד

מוצארט פוגש את סטרייסנד

יצירות המופת המוסיקאליות בקולנוע

מנהל מוסיקלי, מרצה ומנגן: המלחין הפסנתרן והמנצח גיל שוחט

ימי חמישי בין השעות  11:00-12:30

מרכז וייל, כפ"ש  רח' הנוטע   4

_______________________________________________

היצ׳קוק, ברברה סטרייסנד, אודרי הפבורן וחיים טופול, פוגשים את באך, מוצארט, וברהמס!

עונה חדשה ורעננה לסדרת הקונצרטים האהובה של גיל שוחט, העוסקת בקשר בין יצירות

מופת מוסיקאליות מהקלאסיקה, ובין אומנות הקולנוע. כל מפגש יציג וינתח יצירה מוסיקאלית,

ויראה אותה בגרסה הקולנועית, ובהקשרה האומנותי. המפגשים יעניקו חווית התבוננות תרבותית

ואומנותית חדשה, גם על היצירות המוסיקאליות וגם על היצירות הקולנועיות. בנוסף, יבוצעו

יצירות של המלחינים הנדונים בסדרה, בקונצרטים חיים, בהשתתפות גדולי המוסיקאים

הישראלים.

 

בתוכנית:

אהבה אחרת  8.11.18

אמנית אורחת: מירלה גרדינרו

טראומת ילדות גורמת להתנהגות קיצונית בדמותה של מארני, גיבורת סרטו יוצא הדופן

והאניגמטי של היצ׳קוק. המוסיקה המלווה, יצירה איכותית ביותר מאת המלחין ברנרד

הרמן, מושפעת באופן עמוק מהסגנון הגרמני הפוסט רומנטי. מה בין היצ׳קוק ובין

ריכארד שטראוס, ומה בין מארני וסאלומה?

היצירה המוסיקאלית: ריכארד שטראוס: האופרה ׳סאלומה׳

הסרט: מארני )היצ'קוק, 1964 ( בכיכובם של טיפי הדרן ושון קונרי

ביצוע: מהלר: פינאלה מתוך סימפוניה מס׳ 4 )׳החיים השמימיים׳(

ריכארד שטראוס: השתחררות   befreit

 

—— —— ——

שטייטל וברודוויי ידידים או אויבים 27.12.18

במחזמר הידוע ׳כנר על הגג׳ מתנגשות שתי מסורות מוסיקאליות: מסורת הכליזמר

היהודית המסורתית מהשטייטל, ומולה מוסיקת התיאטרון המוסיקאלי האמריקאי.

סינטזה מעניינת או קולאז׳ מלאכותי?

היצירה המוסיקאלית והסרט: כנר על הגג  )ג׳ואיסון, 1971 ( בכיכובו של חיים טופול

ביצוע: גרסאות פסנתר ל׳אדון עולם׳, ׳הללויה׳, פסטסיה עברית׳

—— —— —— —— ——

ברהמס שידע יותר מידי     14.2.19

אמן אורח: הצ׳לן מרסל ברגמן

השיא הרגשי הינו שם נרדף למוסיקה הקלאסית. הובלת המוסיקה את המאזין לשיאים

של מתח הרמוני ומלודי הינה ממרכיבי היסוד של המוסיקה. ביצירות מסוימות מופיע

שיא אדיר, אולטימטיבי, מקום המפגש של השיאים הרגשיים כולם. כאשר מדובר

ביצירת ענק, הכוללת סולנים, מקהלות ותזמורת סימפונית, שיא זה הינו בלתי נשכח.

הבמאי אלפרד היצ׳קוק בנה סביב הרעיון הזה את אחד מסרטיו המדהימים ביותר,

סיפור מתח אשר נבנה בקרשנדו מוסיקאלי, עד רגע השיא באורטוריה אשר מבוצעת

בזמן האמת של נסיון רצח פוליטי.

 

הסרט: האיש שידע יותר מידי )היצ׳קוק, 1955 גרסה שניה( בכיכובם של דוריס דיי וג׳יימס סטיוארט

ביצוע: רחמנינוב: ווקאליזה

ברהמס: סונטה מס׳ 1 לצ׳לו ופסנתר במי מינור

—— —— ——

מפגשים מוסיקאליים מהסוג השלישי  14.3.19

המוסיקה של החלל החיצון, והחלל החיצון של ההרמוניה המוסיקאלית: במאה

העשרים נוסחה לה אופייה של מוסיקה אשר עוסקת בכוכבים ובפלנטות. היצירה

׳הפלנטות׳ העניקה השראתה למאות מלחיני הוליווד בג׳אנר זה. הגדיל לעשות ג׳ון

ויליאמס, בכך שהמשיך באופן ישיר את סגנונו של הולסט, ויציר את המוסיקה הידועה

למלחמת הכוכבים, מפגשים מהסוג השלישי, וכמובן הסרט אי.טי.

היצירה המוסיקאלית: הולסט: הפלנטות

הסרט: אי.טי. חבר מכוכב אחר שפילברג  1982

—— —— ——

תעלוליה העליזים של ברברה  11.4.19

המוסיקה ככלל הינה שפה רצינית, ולא קל למצוא במוסיקה הקלאסית יצירה שהיא

כולה צחוק והלצה. מחזות הזמר האמריקאים שינו את התמונה בניסוח מעניין ווירטואוזי

של תזמור, של שירת טקסטים מהירה, של הפתעות הרמוניות קיצוניות כל אלה

מעודדי הומור אצל המאזין. היצירה הבולטת של הצחוק ברומנטיקה הגרמנית היא

יצירתו של ריכארד שטראוס טיל אוילנשפיגל. ומולה האמנית אשר משלבת באופן

המושלם את הצחוק עם הכאב ברברה סטרייסנד. -

היצירה המוסיקאלית: שטראוס: תעלוליו העליזים של טיל אוילנשפיגל

הסרט: מצחיקונת )ויילר, 1968 ( בכיכובה של ברברה סטרייסנד

 

נרשמים עכשיו ונהנים ממחיר מוזל ומחיוב מאוחר!

 

מחיר הסדרה לנרשמים בהרשמה מוקדמת   עד לתאריך 15.5.18

375 במקום 450

לפרטים ולהרשמה צלצל09-9569430

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
רח' הנוטע 4 כפר שמריהו | odit@kfar.org.il | 09-9569430
עבור לתוכן העמוד